Kaçırılma iddiası gerçek dışı




DENİZ BABİR / STUTTGART

Almanya’nın Stuttgart kentinde Stamheim Cezaevi’nde 3’ü tutuklu 2’si tutuksuz Kürt yurttaşların duruşması devam ediyor. Veysel S., Agit K., Özkan T. ve tutuksuz yargılanan Cihan A., Evrim A. hakkında açılan davanın 39 ve 40. duruşmaları Perşembe ve Cuma günü görüldü.

Davada itirafçı Rıdvan Ö’ye yakın, birçok konuda yardım eden Alp Giray tanık olarak dinlendi. Rıdvan Ö. ile yakınlığına ilişkin Alp Giray, tercümanlık, ev eşyalarını alma, araba kiralama vb. işlerine yardımcı olduğunu belirtti.

Rıdvan Ö. polisteki ifadesinde maskeli 4 kişinin kendisini kaçırdığını ve bir yere götürdüğünü söylemişti. Mahkeme heyetinin “Nisan 2018’de Rıdvan Ö. başından geçen kaçırılma olayı ile ilgili size nasıl anlattı” sorusuna Alp Yiğit şu cevabı verdi: “Bana, ‘Onlarla buluştum ve sonra beni arabayla bir işyerinin bodrum katına götürdüler’ dedi. Bana otobanda arabayla gittiklerini ve kafasının yere yatırıldığını daha sonra ilk fırsatta el frenini çektiğini anlattı.”

Rıdvan Ö.’nün ortaya attığı, arkadaşı Alp Yiğit’in de sürdürdüğü bu iddia mahkeme heyeti tarafından inandırıcı bulunmadı. Mahkeme heyetinin “Sizce 90 ve 100 km hızla giden bir aracın el freni çekilirse ne gibi bir sonuç ortaya çıkar” sorusuna  Alp Giray’ın “araç takla atar” cevabı vermesi dikkat çekti. Rıdvan Ö., polisteki, ifadesinde, “Beni kaçırdılar, ben el frenini çektim, araç öyle durdu” demişti.
Alp Giray, Rıdvan Ö.’ye verdiği para miktarlarına ilişkin de polis ve mahkemede çelişkili ifadeler verirken, araba kiraladığı Rıdvan Ö.’nün “arabası olup olmadığını” ise bilmediğini ileri sürdü.

Yorumlar